Van kwaad tot erger

Ik heb nog een hele reeks ideetjes voor nieuwe blog-stukjes. Bijvoorbeeld over het “Zuhalleke” van onze Vlaamse minister voor Justitie/Toerisme. Of over de oproep van de Paus aan onze priesters en nonnen om “zuiver van hart” te blijven. Of over hoe sommige grote sterren toch bescheiden kunnen blijven en ondanks hun status van “superster” respect tonen voor anderen. Of over Archie Roach, de inspiratie voor veel jonge Aboriginal-performers. Of over de absurde acties van de jonge “klimaatvandalen”. Of  over onze daguitstap naar het mooie Brugge. Enzovoort.

Maar het zal helaas niet voor direct zijn. Want het lukt dezer dagen niet bijster goed om een stukje te schrijven.

Ik heb de laatste weken bijna dagelijks een ernstige aanval van Ménière, soms zelfs tot twee keer per dag. Het lukt me heel zelden om langer dan een kwartier aan mijn computer te werken. Het lukt me trouwens ook zelden om langer dan een kwartier in een boek te lezen. Om eerlijk te zijn: het overvalt me bij elke mogelijke bezigheid, ook als ik gewoon niets doe en een beetje probeer te relaxen. De aanvallen zijn niet alleen frequenter, ze zijn ook veel heftiger dan vroeger. Het is niet zomaar “draaiduizeligheid”, waarbij mijn omgeving voor mijn ogen begint te verschuiven, opwaarts of zijwaarts. Als het nu komt, dan begint alles opeens als gek rond te tollen en ben ik elk gevoel van oriëntatie kwijt. Het lijkt op een draaikolk waarin ik al tollend weg zink. Ik vermoed dat het ongeveer zo moet aanvoelen als je per ongeluk in een droogtrommel terecht komt.

De komende dagen zal er dus meer niet dan wel een nieuwe bijdrage zijn in mijn blog. Tot mijn grote spijt. En misschien ook wel tot jullie spijt…

Voor wie meer wil weten over de Ziekte van Ménière:

https://www.hoorzaken.nl/gehoorproblemen/meniere/

Reacties

Populaire posts van deze blog

A whiter Shade of Pale

Naïve

To Daddy