When you say nothing at all

When you say nothing at all” is een romantische song uit 1999 van de Britse zanger Ronan Keating (van de boyband Boyzone). De song is deel van de soundtrack van de film “Notting Hill”.

https://www.youtube.com/watch?v=6vyh0exoDOI

Het is een song die vooral de kracht van de stilte benadrukt, zowel in positieve als in negatieve zin. IJzige stilte is soms veel betekenisvoller en veelzeggender dan boze of harde woorden. En ook mooie en warme gevoelens en gedachten hoeven niet altijd uitgesproken te worden: een warm gebaar of een lieve glimlach zeggen dikwijls meer dan de meest kunstzinnige woorden.

“The smile on your face lets me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me wherever I fall

You say it best when you say nothing at all.”

Maar ik heb deze song in mijn Blog vooral geselecteerd omwille van de bijhorende videoclip: fragmenten uit de film “Notting Hill” met Hugh Grant en Julia Roberts, en dan vooral omwille van de stralende en kamerbrede glimlach van Julia Roberts. Ik ken niemand die zo mooi en zó breed kan glimlachen als zij. En ik ben daar jaloers op.

Ik heb dat nooit gekund, glimlachen. Om één of andere reden vriest mijn mond en mijn gelaat vast in een grimas als ik probeer te glimlachen. Vermoedelijk ligt dat aan mijn ingetogen en eerder sombere aard. Ik heb dan ook immense bewondering voor mensen met een mooie glimlach. En bijgevolg ben ik, alleen al daarom, fan van Julia Roberts.

De laatste weken en maanden voel ik helaas zelfs niet eens meer de aandrang om te glimlachen. Binnen in mijn hart voel ik de laatste tijd alleen maar somberheid meer, treurnis, leegte. Ik ben in de voorbije zes of zeven maanden al mijn energie kwijtgeraakt, en daarmee ook al mijn levensvreugde. Ik vind nergens nog echt plezier in, of genot.

Ik vermoed dat de oorzaak grotendeels fysiek is. Er is mijn Ménière, waardoor ik eigenlijk nergens mee naartoe durf gaan en er ook tegenop zie om mensen te ontvangen, zodat ik heel sterk vereenzaamd ben die laatste maanden. Ik zie bijna niemand meer, en hoe langer dat duurt, hoe minder zin ik heb om mensen te zien. En er is die “Essentiële Tremor” waardoor mijn linkerhand onwillekeurig, en steeds heftiger, aan het beven en trillen gaat. Dat is niet alleen fysiek bijzonder vervelend omdat mijn linkerhand daardoor zo goed als krachteloos geworden is, het is ook en vooral mentaal bijzonder zwaar om je zo “beperkt” te voelen. Ik heb het trouwens de laatste maanden ook constant erg koud. Dat zal zeker heel veel met het slechte weer van de voorbije maanden te maken hebben, maar het is meer dan dat: het is een kilte die van binnen lijkt te komen.

Doordat ik me zo down voel, heb ik ook nergens meer zin in. Ik heb geen zin meer om een boek te lezen, ik heb geen zin meer om naar muziek te luisteren, ik heb geen zin meer om te gaan wandelen, ik heb geen zin of energie om klusjes op te knappen. Ik heb zelfs geen zin en energie meer om te schrijven. Ik zou zo graag weer leuke of grappige stukjes schrijven in mijn Blog, maar ik vind er de juiste stemming niet voor en kom niet verder dan sombere of donkere Blog-bijdragen.

Ik kan alleen maar hopen dat het heel binnenkort echt mooi, zonnig en zacht lenteweer zal worden, en dat de zon mij mijn vrolijkheid en levenslust zal teruggeven. Een glimlach zoals die van Julia Roberts zal ik wel nooit tevoorschijn kunnen toveren, maar misschien komt de glimlach in mijn hart wel terug…

 

It's amazing how you can speak right to my heart

Without saying a word, you can light up the dark

Try as I may, I can never explain
What I hear when you don't say a thing

The smile on your face lets me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me wherever I fall

You say it best, when you say nothing at all

All day long, I can hear people talking out loud (ooh)

But when you hold me near (you hold me near) you drown out the crowd (out the crowd)
Try as they may, they can never define
What's being said between your heart and mine

The smile on your face lets me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me wherever I fall

You say it best (you say it best) when you say nothing at all

Oh, the smile on your face lets me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me wherever I fall

You say it best (you say it best) when you say nothing at all

That smile on your face (you say it best)
(When you say nothing at all) the truth in your eyes
The touch of your hand lets me know that you need me (you say it best, when you say nothing at all)
(You say it best, when you say nothing at all) nothing at all
(You say it best, when you say nothing at all) nothing at all
(You say it best, when you say nothing at all) nothing at all

nothing at all

Reacties

Populaire posts van deze blog

A whiter Shade of Pale

Naïve

To Daddy